Πέμπτη 2 Αυγούστου 2007

Διόδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες από τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. κ.Σουφλιά.Μέσα σε άλλα περιελάμβανε και την μελλοντική θεσμοθέτηση συστήματος για την είσοδο των αυτοκινητιστών στα δύο μητροπολιτικά κέντρα.Με άλλα λόγια διόδια στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

Η ιδέα με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο υπό κάποιες βασικές προυποθέσεις για την σωστή λειτουργία αυτού του μέτρου αλλά και την αποτελεματικότητά του.Ας φανταστούμε κάποιο σύστημα με σταθμούς διοδίων ή με εισητήρια προμηθευόμενα απο περίπτερα ή μηχανήματα όπως αυτά που χρησιμοποιούν στην Αττική Οδό.Όπως και το ανάλογο αντίτιμο από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.Μέχρις εδώ όλα καλά.Αν κοιτάξουμε όμως πιό καλά θα δούμε τα προβλήματα που φέρνει αυτό το μέτρο.

-Οι αστικές και περιαστικές συγκοινωνίες δεν έχουν φτάσει σε αυτό το επιπεδο το οποίο οι περισσότεροι θα αφήσουν τα οχήματα τους όταν θέλουν να κάνουν πληθώρα δουλειών.

-Οι είσοδοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι πολλές και θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι όλοι πληρώνουν.

-Ο Έλληνας θα αρνείται να πληρώσει την χρήση ενός χώρου που θεωρεί δημόσιο και άρα δικό του.

-Οι μεταφορείς αγαθών που θα αναγκαστούν να πληρώσουν θα μετακυλίσουν κρυφά τα κόστη αυτά στους καταναλωτές.

-Οι ιδιοκτήτες χώρων αναψυχής και εστίασης θα αντιδράσουν για την μειωμένη πελατεία.

-Οι μόνιμοι κάτοικοι είναι αρκετοί ούτως ώστε το μέτρο να μην φέρει αποτελέσματα όσον αφορά την κίνηση,καθώς το κέντρο της Αθήνας έχει μικτή χρήση κι όχι αμιγώς εμπορική/γραφειακή όπως άλλες μεγάλες πόλεις.


Πως πρέπει να κινηθούν οι αρμόδιοι δηλαδή,ούτως ώστε να διασφαλίσουν την βιωσιμότητα του μέτρου,το οποίο έχει υπάρξει αρκετά αποτελεσματικό σε άλλες πόλεις.

1-Να επεκταθεί η δημοτική και διαδημοτική τοπική συγκοινωνία και να αυξηθούν τα οχήματα της μητροπολιτικής συγκοινωνίας,οι λεωφορειόδρομοι όπως και η εξάπλωση των μέσω σταθερής τροχιάς

2-Ο βασικός κορμός συγκοινωνιών να γίνει 24ωρης λειτουργίας

3-Να εξασφαλιστεί με πολλαπλούς τρόπους(σταθμούς διοδίων,μηχανήματα έκδοσης free pass,ελέγχους αστυνομίας,κτλ) η ισότιμη μεταχείριση όλων των οχημάτων με την καταβολή του διοδίου από όλους

4-Η αρχική τιμή να είναι προσιτή και να υπάρξει περίοδος πιλοτικής εφαρμογής

5-Να μην αντιμετωπιστεί το μέτρο σαν ένα άλλο εισπρακτικό τρικ

6-Τα έσοδα να διατίθενται για την βελτίωση του οδικού δικτύου εντός της πόλης και ανάπλαση των περιοχών που δέχονται την μεγαλύτερη κίνηση

7-Να υπάρξουν ειδικές πρόνοιες για ανεφοδιασμό των καταστημάτων τα χαράματα

8-Το μέτρο να ισχύει απο τις 0700 έως τις 1800,ώστε να διευκολύνονται οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αναψυχής και εστίασης

9-Να υπάρξει εξαίρεση του μέτρου για τα δίκυκλα,τα ταξί και ειδικές κοινωνικές ομάδες(άνω των 70,ανάπηροι,πολύτεκνοι,κτλ)

10-Να υπάρξει εκτενής διαφήμιση του μέτρου και προσπάθεια διατήρησης του(όχι όπως ο δακτύλιος)


Μακάρι όλα αυτά τα λόγια να μην μείνουν λόγια και είθε να γίνει σωστά γιατί αν αποτύχει η ζωή στις δύο μεγαλύτερες πόλεις θα γίνει ανυπόφορη σε βαθμό αηδίας...

Δεν υπάρχουν σχόλια: